45. Rođendan: BMW Serije 7 (1977.)
Bavarska luksuzna krstarica u prodaji je od 1977. kad je stigao BMW Serije 7 E23 te se odmah nametnuo kao simbol prestiža. Bogataši aristokratskih korijena i uspješni biznismeni najčešći su kupci novih modela, dok se rabljeni primjerci, pogotovo u državama slabe kupovne moći, nalaze u svakakvim rukama. Nažalost, poneki vlasnici nerijetko i posežu za nestručnim tuningom te protom potpuno narušavaju prvotnu namjenu.
Putovati stotinama kilometara na brz, komforan i siguran način, to je ono što je vlasnicima omogućila svaka od šest generacija BMW-a Serije 7. Perjanica bavarskog proizvođača već se tradicionalno pozicionirala u sam vrh visoke klase. Aktualnoj, šestoj generaciji, glavni tržišni takmaci su Audi A8, Mercedes-Benz S-klase, Maserati Quattroporte i Lexus LS. No, krenimo redom.
BMW Serije 7 E23 (1977. – 1986.)
Prva generacija na tržištu se zadržala od 1977. do 1986., bila je pokretana isključivo rednim 6-cilindarskim benzincima, a kupci su je cijenili zbog usmjerenosti užitku vožnje, bez obzira što je u toj klasi normalno da vlasnik sjedi straga.
BMW Serije 7 E32 (1986. – 1994.)
Druga generacija BMW-a Serije 7 oznake E32 iz 1986. napravila je velik iskorak prema luksuzu. Kupci su mogli naručiti opremu poput integriranog telefona i faksa te hladnjaka za vino. Prodaja je krenula bazirana na rednim 6-cilindrašima, a 1987. paleta motora obogaćena je prestižnim V12, dok je 1992. uveden i V8. Prvi je implementirao ograničenje na 250 km/h te uveo izvedbu L s produženim međuosovinskim razmakom.
BMW Serije 7 E38 (1994. – 2001.)
Fanovima je ostalo pomalo gorak okus u ustima 1994. godine kad je trećom generacijom E38 uveden dizelski motor. Serijom 7 E38 BMW je postao prvi europski proizvođač koji je uveo integrirani navigacijski sustav. Perjanica, model 750iL mogao se naručili i u blindiranoj verziji, a jedan takav proslavio se 1997. ulogom u filmu ‘Sutra nikad ne umire’ o najpoznatijem tajnom agentu na svijetu, James Bondu.
BMW Serije 7 E65 (2002. – 2008.)
Izgledom najkontroverznija svakako je četvrta generacija iz 2002. čiji je dizajn potpisao Chris Bangle. Premda je i prijašnja generacija E38 koristila standardnu i produženu izvedbu, četvrtom generacijom uvedeno je različito označavanje. Standardna izvedba ima oznaku E65, produžena E66, blindirana E67, a hibridna E68. Uvođenjem prve generacije kontrolera iDrive, koji je bio prilično zbunjujući, a njime se upravljalo cijelim infotainment sustavom kupci nisu bili oduševljeni. Izvedba 745i koristila je 4.4 V8 sa 325 KS, 750i je bio opremljen motorom 4.8 V8 sa 360 KS, a 760i motorom 6.0 V12 sa 440 KS.
BMW Serije 7 F01 (2008. – 2015.)
Peta generacija iz 2008. godine prvi je BMW Serije 7 s pogonom na sve kotače te s izostankom atmosferskih motora. Svi tu bili s turbopunjačem, najčešće upareni izvrsnim 8-stupanjskim ZF-ovim automatskim mjenjačem. Prednji ovjes izveden je preko dvostrukih poprečnih ramena, umjesto MacPhersona iz prijašnjih generacija. Koristio je istu platformu kao Rolls-Royce Ghost, Wraith i Dawn, što nije čudno obzirom da je bavarski proizvođač u međuvremenu postao vlasnikom Rolls-Roycea. Oba proizvođača tvrdila su kako je najmanje 20 posto svih dijelova isto.
BMW Serije 7 G11 (2016. – danas)
Predstavljen je 10. lipnja 2015. u sjedištu BMW-a u Münchenu te je odmah osvojio simpatije javnosti hi-tech inženjeringom. Bazira se na modularnoj platformi CLAR, a velika je pažnja posvećena smanjenju mase pa solidan udio dijelova izrađen od polimera ojačanog ugljičnim vlaknima. Kontroler iDrive u međuvremenu je osjetno poboljšan pa je sad jedan od najintuitivnijih na tržištu. Bazne izvedbe pod haubom donose 2-litrenog 4-cilindraša. Automatika sa 8-stupnjeva postala je standard, a opremom, ergonomijom i kvalitetom izrade postavio je letvicu iznad glava Audija A8 i Mercedes-Benza S-klase. Facelift iz 2019. godine donio je najveće bubrege u povijesti.